Forsiden
Har du problemer med visning af nyhedsbrevet? Klik her for at se det i din webbrowser.
Årets største emballage-begivenhed Vi har samlet en række optaktsartikler, der byder på trends, tal og begivenheder etc.Læs mere
Markedsanalyser, rapporter etc.:
06.04.17: Packdesign ID og fødevarekoncernen Atria - begge finske - har sammen udviklet den nye ”Atria Easy Open Vacuum Pack”, der kom på det finske marked i februar 2017, og som bryder med traditionelle emballager til hakket oksekød. Emballagen er således ”let at åbne” på en helt ny og unik måde - det er ikke nødvendigt hverken saks eller kniv, man trækker blot i fanen for at åbne emballagen.
Læs mere
06.04.17: Fra café til dåse: Ardagh Group har netop offentliggjort en vellykket kommercialisering af den seneste nyskabelse fra sin division for drikkevaredåser - "Nitro Can" - en emballageløsning lanceret i slutningen af 2016 for at udnytte den nitrogenkaffe-tendens, der nu også vinder momentum på de vigtigste europæiske markeder.
04.04.17: Netop til impulsvarer som bagværk, snacks og konfekture er en iøjnefaldende emballageløsning vigtig, når producenten ønsker forbrugerens opmærksomhed. Først og fremmest er det produktet, som bærer salget; men står forbrugeren over for et valg, har emballageudformning og -design stor betydning.
04.04.17: Tetra Pak har udvidet sit sortiment til det hastigt voksende on-the-go drikkevaremarked med to nye emballager i forskellige portionsstørrelse. Der er tale om Tetra Prisma Aseptic 200 og 250 Edge med den såkaldte DreamCap 26, og de skal hjælpe kunderne med at opfange væksten på markedet.
05.04.17: I forbindelse med låg er der ikke plads til kompromiser. I fødevareindustrien er det yderst vigtigt, at lukninger - f.eks. af syltetøjsglas - sidder fast, og at glassene er lufttæt lukkede. De, som selv laver deres syltetøj, ved, at når der opstår en lille bule i låget, så har man et perfekt vakuum. I den industrielle produktion med høje styktal og høj hastighed er denne lille forskel svær at opdage med det blotte øje.